سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاکدامنى زیور درویشى است ، و سپاس زینت توانگرى . [نهج البلاغه]

بندر امام خمینی (ره)

افزون بر 16 میلیون تن کالا در بندرامام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد .
16میلیون و 870 هزار تن انواع کالای تجاری و نفتی در نیمه نخست امسال در بندر امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین پایانه تجاری دریایی ایران تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی خوزستان بااشاره به ورود 706 فروند کشتی تجاری و نفتکش به این بندر دراین مدت‌, هشت درصد رشد در حجم تخلیه و بارگیری درمدت مورد اشاره نسبت به مدت مشابه سال گذشته را خاطرنشان کرد.

"جلیل اسلا‌می" گفت:از این میزان 10 , میلیون و 423هزار تن کالای تجاری ومابقی نفتی بوده که تخلیه و بارگیری این دو به ترتیب نسبت به مدت مشابه‌سال ,84 سه و 16 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی بااشاره به اینکه هفت میلیون و 582 هزار تن از حجم کالای تجاری مربوط به واردات بوده و مابقی از این بندر صادر شده‌است‌, افزود: تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی نیز در نیمه نخست امسال به میزان شش میلیون و 446 هزار تن بوده که واردات این کالا‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 و صادرات ان از این بندر 18 درصد رشد نشان می‌دهد.

اسلا‌می عمده کالا‌های تجاری وارداتی به بندرامام خمینی(ره) را انواع غلا‌ت‌, شکر, روغن‌, آهن‌آلا‌ت و مواد معدنی و شیمیایی برشمرد و اظهارداشت: بیشترکالا‌های صادراتی تجاری نیز مواد شیمیایی‌, آهن آلا‌ت وکالا‌های کانتینری بوده‌است.

وی گفت: در نیمه نخست امسال از طریق این بندر پنج میلیون و 888 هزار تن کالا توسط 313 هزار دستگاه کامیون و 27هزار و 590 دستگاه واگن به اقصی‌نقاط کشورحمل شده است.

بندرامام خمینی(ره) با دارا بودن 40 درصد حجم تخلیه و بارگیری کالا‌بالا‌ترین رکورد را در صادرات و واردات کشور دارد .

واحد مرکزی خبر
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران




امین ایوبی ::: سه شنبه 85/7/11::: ساعت 8:1 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :11179
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<